Foto de la Galeria

Som una Coral que va començar el 1980, quan un grup d’amics va decidir formar-la i va posar un anunci al Butlletí Municipal per aplegar més gent. L’únic requisit que es demanava a les persones interessades era que els agradés cantar i que participessin al primer assaig, el 27 de setembre. S’hi van aplegar 16 cantaires. Des de llavors, la Coral Margalló ha anat fent via, amb un o altre director o directora, amb més o menys cantaires i amb més o menys ànims i eficàcia, com qualsevol altra entitat. Les persones que al llarg dels anys han portat la direcció musical de la Coral són: Pep Solé, Ernesto Baquer, Vicente Lillo, Juan Manuel Patón, Víctor Solé, Kees Verhees, Margarida Serra, Joan Vinyes, Montserrat Florensa , Aída Vera i Enric Gavaldà. Joan Vinyes reprèn la dirección en octubre de 2018. L’objectiu de la Coral Margalló és, tal com diuen els Estatuts, el conreu, foment i divulgació de la música, especialment de la música coral. I això és el que hem volgut fer des de l’inici fins ara: treballar la música i oferir-la a qui ens vulgui escoltar, sempre amb l’objectiu de millorar el nivell musical dels cantaires individualment i de la coral com equip. Des del començament, la Coral és membre de la Demarcació del Baix Llobregat de la Federació Catalana d’Entitats Corals -www.fcec.cat- i participa de manera activa en les activitats que la Delegació i la Federació organitzen: Musicorals, Tallers i Aplecs del Baix Llobregat, Catalunya Coral, etc. Des de 2006, un membre de la nostra coral és Cap de l’Equip Territorial de la FCEC i delegat territorial de la Demarcació del Baix Llobregat. A nivell local, la Coral Margalló és membre del Consell Municipal de Cultura de l’Ajuntament de Castelldefels i col·labora sempre que se li demana en les Comissions i activitats de la ciutat, tant si són organitzades per l’Ajuntament com per altres entitats. Cada any signa un conveni amb l’Ajuntament, segons el qual la Coral es compromet a organitzar una sèrie d’actes musicals i culturals, com diversos concerts amb altres corals de la ciutat, la Trobada de Músics de Castelldefels i el Cicle Estiu Coral, que consta de tres concerts corals, entre ells un de la Coral Margalló. També organitza un concert de Primavera, que comparteix amb una coral convidada, i un concert d’Hivern-Nadal de la mateixa Coral Margalló. En aquest Concert d’Hivern, des de l’any 2008, es patrocina una ONG local. La Coral Margalló fa concerts principalment a Castelldefels i a la comarca, i n’ha fet al Bages, al Berguedà, a Barcelona, al Maresme, al Vallés Oriental i altres; i fora de Catalunya, a l’Aragó, a La Rioja i a Lormont (França). Canta, quan se li demana, a casaments, recepcions, actes acadèmics i oficials i altres esdeveniments. El repertori és ampli i variat: amb obres renaixentistes, clàssiques, romàntiques, modernes, tradicionals catalanes i d’arreu del món, espirituals negres, musicals, etc. Els cantaires ens ho passem molt bé amb la música i l’aprenem als assajos que fem tots els dilluns, de 8 a 10 del vespre, a l’Agrupació de Cultura Popular de Castelldefels, Av. Lluís Companys,6. La coral tracta de col.laborar sempre amb les diverses entitats i resta de corals de la nostra ciutat. La Coral s’ocupa també de la formació tècnica i musical dels seus cantaires i sovint proposa l’assistència a concerts com a activitat de formació. La Junta Directiva actual la conformen: Augusto Cruanyes (President), Francesc Sistac (Tresorer),  Eugenio Arana (Secretari) i Rosa González (Vocal d’activitats).

L’any 2008, l’Ajuntament de Castelldefels va guardonar la Coral Margalló amb el Premi Ciutat de Castelldefels d’Acció Cívica.

Els comentaris estan tancats, però elstrackbacks i pingbacks estan oberts.